Powered By Blogger

Kipas Susah Mati

Monday, November 22, 2010

rain rain go away..

hari nie pegy keje basah lencun.. seb bek lar mak aku nie seorang yg prihatin terok2 punye.. 

mak ckp : ijah, langit da gelap.. baik pakai tracksuit dgn t-shirt je dulu.. (sambil lipat baju kurung aku tarok lam plastik)

aku : oh! yeke? okok.. tq mama sayam! <3

(sambil merenung langit) urmmm.. lencun jugak jwbnye aku arinie..
then aku pun keluar rumah mcm biase.. tap! tap! da rintik..
aku benti kat traffic light then slowly mamat naik LC tego..

mamat LC : dik, kunci moto awak tertinggal kat seat moto..

aku dengan muke cuak "lar! yeke? tq ea bang..

haish! punya lalai lah.. terok btoi.. seb bek ada org hati mulia tego..
baru 2-3 km perjalanan hujan makin lebat.. rase mcm nak EL je arinie..
taley blarh nie.. lebat gle.. nak domam rasonyo.. seram sejuk da badan..
tp disebabkan berpegang teguh pada Tonggak 12 (cewah!), aku redahi jua..
memang LENCUNNNNNN! smpi ofis tuka baju then bekerja seperti biasa..

No comments: