Powered By Blogger

Kipas Susah Mati

Wednesday, October 5, 2011

Untungnya Hidup Di Bumi Ini

assalamualaikum.. =)

dah lame x menulis.. asyik post gambar je..
aku pun buhsan tengok blog sendiri..
aku just nak merepek today.. based on ape yg berlaku kat sekitar aku..

i really don't understand why orang2 keje gov suke "mengulor" x kire waktu..
aku x nafikan aku pernah buat mcmtue.. tapi bukan TIAP-TIAP HARI!
nak2 plak aku mmg banyak keje.. x sempat nak pikir pun ble bley "mengulor"
nak tegur, lagi tua daripada kita.. itu namenye, "pandai x boleh diikut, bodoh x boleh diajar"
bagi orang mcmnie, dorg rase diri dorg da sangat "otai"..
lu sape budak nak nasihat gua?? haaa! camtue lar bunyinye..

kau x rase ke kau makan gaji buta? you're not on your desk pun time keje..
plus! ade yg xnak keje lebih mase untuk sesuatu organisasi melainkan dapat DUIT!
come on lar babe! keje kat ofiz x banyak mane.. nie orang mintak tolong keje lebih sikit, 
nak DUIT!
x bley ke berkorban sikit waktu? x luak mane pun.. mase yang kite ade pun ALLAH yang bagi..

actually, aku letih tgk gelagat orang mcmnie.. ble gov x bagi bonus + gaji naik, 
korang lar yang menyalak paling kuat sekali..
aku tulis nie bukan nak mengate orang tapi sebagai peringatan kat diri aku sendiri..
bekerja pun satu ibadat kan? 
dah tue kalau ibadat lain pun x buat, 
sekurang-kurangnya keje tue biarlah setanding dengan ape yang diberi.. =)

hopefully yang ada dalam nie x tergolong dengan orang2 yang macam aku sebut tadi.. chilllll! c(:

No comments: