Powered By Blogger

Kipas Susah Mati

Friday, July 31, 2015

Raya 2015 Di Batu Pahat dan Sungai Siput (U)

Assalamualaikum.. Tahun nie rasa macam rajin plak nak update pasal hari raya.. Hehe!
Tahun nie tahun kedua aku raya di kampung Syed dahuluuu.. Sebabnya Chor aku kat Klang tue balik rumah mak ayah raya ketiga, kalau aku balik Sungai Siput dulu nanti xdapat jumpe Chor aku plak..
Hari khamis tue aku xcuti lagi sebabnya dah tahu boleh balik awak kol 1.. Rugilah kalau cuti kan..


Tahun nie aku shopping kat PWTC.. KL Raya Fest 2015 yang ku tunggu-tunggu.. Brand pujaanku CalaQisya buat sale kaw2.. Semua jubah / baju kurung jadi rm100 sahajaaaaa.. Gila sekejap!
Aku pegy dengan Syed dan adiknya, Caca.. Caca datang dari Meru.. Kitorang dari Seremban.. So adalah dalam 2-3 pasang baju raya tahun nie.. Huehuehue! Beli lebih xpe boleh pakai pegy keje kekdahnye kan..
Pastu ada jugak member2 kirim beli jubah, beli tudung.. Ramai bebeno orang..
Hari khamis tue Syed dah siap bayar zakat untuk kitorang sekeluarga, Alhamdulillah.. 
1st time membayar zakat di bumi Seremban..

Kadar Zakat RM6.50 Sekepala..
Balik Kampung Dengan Baju Keje.. Hehehehe! Fokus Ye Abang Syed.. Iolss Nak Tido..

Actually Baju Melayu Syed Tue Baju Tahun Lepas Tapi Dia Sukeeee Sangat Baju Hitam!
Malam raya tue aku tido kol 4 pagi, aku mengisahkan kuah sayur lodeh dengan Mak Mertua..
Menu raya pertama satay (beli), rendang ayam, nasi impit kuah kacang & sayur lodeh..
Tahun nie kurang sikit nafsu makan aku entah kenapa tapi tidak juge kurussss.. Haha!
Malam tue plak dok melayan Transformer Age Of Extinction.. Kan dorang buat alih suara.. 



Petang hari raya kedua aku bertolak balik ke Sungai Siput.. Yeayyyyyy!
Aku drive dari Seremban sampailah ke Sungai Siput tanpa henti.. Sedaplah Abg Syed megholoh kat sebelah..
Sampai rumah baru bangun.. Tak ke kuang hajo.. Nasiblah mata aku xkabur xsilau malamtue..
Seronok x terkata dah sampai kampung halaman.. Anak2 buah lelaki xtido2 lagi tunggu kitorang sampai..

Hari raya ketiga Mak Nyah (kakak ayah aku) datang beraya dengan anaknya..
Ayah aku memang tinggal dua beradik je.. Seronok sangat dapat jumpa Mak Nyah.. Rinduuuuu..
Seronok sangat Mak Nyah & Kak Ziah dapat makan gulai tempoyak / ikan masin belanak..
Mak Nyah nie dah dekat 50 tahun dok KL tapi loghat Peraknye masih power!
Mak Nyah aku nie namanya Zainun Shamsiah dan arwah Ayah Ngah plak Sharuddin..
Ayah aku plak namanya Shaharudin, Mak aku Shamsiah.. Kebetulan sangatttt.. Hihi!
Adik beradik kitorang seorang lelaki, 5 perempuan.. Adik beradik dorang 5 lelaki, seorang perempuan..


Dari Kiri : Kak Ziah (anak tunggal perempuan Mak Nyah), Mak Nyah, Ayah dan Angah (anak Mak Nyah)

Sempat Juga Bergambo Kenangan.. Happy Sangat Ayah & Mak Nyah..

Petang tue aku ke Ipoh, nak jumpe kinah officemate aku.. Nak minta tolong alter baju raya Mak Mertua aku.. Semua nak potong sebab labuh.. Hehe! Aku ajak Kak Chik & Afiqah anak buah aku..
Jumpa kat AEON Station 18 depan CalaQisya Ipoh.. Dah alang2 kat AEON, aku bedal lar Asam Laksa Padu kat food court AEON tue.. Serious sedap dowhhhhh.. 

COD Baju CalaQisya Depan Butik CalaQisya.. Butik Cuti Raya Okay..

Aku Yang Control, Afiqah Anak Buah Aku & Kak Chik..

Nin Dia Asam Pedas Sedappssss Mabeles & Yeong Tau Fu Rangup.. Aummmm!
Lapar Plak Weh Mengingat Kembali..

Okay aku nak sambung cerita Outdoor Photoshoot kat next entry plak.. =)


No comments: