Powered By Blogger

Kipas Susah Mati

Wednesday, August 5, 2015

Hari Raya Outdoor Photoshoot


Hari raya kelima tue kitorang bergerak ke Bukit Chandan.. Aku set time 9 pagi tayar golek..
Tapi macam biasalah bebudak nie liat nak bangun.. Penyudahnya 9 setengah baru bergerak..
Hujan lebat sangat pagi tue.. Aku dah xsenang duduk.. Cmne nie nak outdoor photoshoot..
Dekat2 kol 10 kitorang sampai, orang xde kat Masjid Ubudiah.. Memang family aku je.. Haha!
Nak dijadikan cerita, Nyah (kakak aku no.2) tersangkut dalam banjir.. Alamak! Camne nieeeee..
Takpe kitorang teruskan jela photoshoot mane yang ade.. Aku frust jugak sebab nak kumpul satu family bukan senang kan.. Kecoh jugaklah nak bagi arahan kat bebudak nie.. Aku lar mandor nye.. Haha!
So dah settle photoshoot kitorang brunch dekat Restoran M. Syed.. Time tengah makan tue Nyah sampai.. So dah alang2 kan, aku perintahkan lepas makan kita pegy balik Masjid Ubudiah buat photoshoot semula..
Alhamdulillah semua setuju..

Ayah dan Mak.. 47 Years Together And Still Counting.. Alhamdulillah.. :)
Family Yeop.. Ini Gua Punya Abang Besar..
Family Nyah.. 
Family Cik Yang..
Family Chor..
Family Kak Chik..
Family Aku.. Hopefully Tahun Depan Berempat.. Empat? Nak Kembooo..
Over Siap Selak Jubah.. Haha!
Masa Nie Nyah Tak Sampai Lagi.. 
Ayah Senyum Je.. Omei Angat Ayah Kite..

Background Madrasah Idrisiah Plak..
Sape Nak Duit Raye, Beraturrrrrr!
My Biggest Supporter.. Forever.. Love Youuuu..
The Menantusss Pak Din.. Kecik Je Laki Aku.. Haha!
Okay.. Pic Proper My Whole Family.. Waris2 Pak Din..
Okay Freestyle Satu Kali..
The Cucussss.. 16 Orang Semuanya..
Heroessss.. 
Heroinesssss..
Okay Fefeeling Model Lentok Sikik..
Raya 2015 Ku Disucikan Oleh CalaQisya.. Hehe!

Syok sangat Raya tahun nie dapat kumpul satu keluarga.. Completed!
Perancangan aku untuk outdoor photoshoot berjaya walaupun hujan lebat..
Aku pilih Masjid Ubudiah sebab inilah Masjid paling cantik, paling unik di mata aku..
Kampung aku pun belakang masjid nie je.. Turun pintu belakang masjid nie dah rumah arwah atok aku..
Kubur atok dan opah pun dalam kawasan masjid nie jugak..

Selesai kitorang photoshoot, ada mat saleh nie panggil mak aku ajak bergambar..
Rupanya dia nak bergambar dengan kitorang satu family.. Dia datang dari Barcelona..
Syed pening sebab handphone dia bahasa Spain.. Hahaha! Tapi sayangnya lupa snap pic dengan dia
guna camera kitorang.. Gambar2 kitorang semua dalam handphone dia..
Dia terkejut tengok kitorang ramai2 nie datangnya dari satu family.. Colorful katenye..
Yeop pun kemain nyembang dengan mat saleh tue nak kabo dia anak jati Bukit Chandan.. Wekkkkk!
Aku plak kencing anak buah aku, aku cakap nie bapak sedara Messi.. Haha! Memang taklah diorang nak caye..

Keluar dari masjid ada yang ke Lembah Kuale nak naik boat.. Aku bawak mak dan ayah so kena balik terus nanti ayah aku runsing lama2 kat luar..
Okay lar.. Itulah cerita raya aku tahun nie.. Sekarang nie aku rasa nak balik kampung.. Huwaaa nangissssss!

No comments: